Termenul de ”spam” nu se reduce numai la comunicarile comerciale nesolicitate (spam comercial), ci se aplica si altor comunicari electronice, unele fiind chiar tentative de frauda electronica cu implicatii grave (precum divulgarea unor date personale, numere de conturi bancare, coduri de identificare etc.)
Intai initiati procedura - pe cale amiabila - de dezabonare apoi contactati utilizatorul care trimite apoi urmati procedura legala.
Ce, cum si unde reclami - Cum reclami SPAM-ul si mai ales unde conform legislatiei romane?
Daca primiti mesaje comerciale prin e-mail fara acordul dvs. prealabil, puteti trimite o plângere catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii privind transmiterea unei astfel de plângeri catre aceasta instituție sunt disponibile pe www.dataprotection.ro, secțiunea Plângeri și Sesizari.
În general, expeditorul unor astfel de mesaje nesolicitate îsi deghizeaza ori îsi ascunde identitatea.
Desi, spam-ul este asociat, de regula, cu transmiterea de mesaje prin intermediul postei electronice, acest fenomen poate fi atribuit si forumurilor de discutie sau mesajelor instantanee.
Conform legislatiei în vigoare, transmiterea de mesaje comerciale prin intermediul postei electronice trebuie realizata numai cu acceptul destinatarului acestora. De asemenea, daca ti-ai dat acceptul sa primesti periodic astfel de mesaje, trebuie sa ti se ofere posibilitatea de a te dezabona.