Retailerii din mediul online ar putea fi obligați, în viitor, să afișeze pe platformele pe care le folosesc modificările prețurilor de referință pe care le prezintă consumatorilor ca reduse, aflăm dintr-un comunicat recent al Consiliului Concurenței. Instituția a făcut anunțul în contextul în care, într-o anchetă derulată în preajma reducerilor de Black Friday din anul precedent, a observat politicile înșelătoare ale comercianților din online la prezentarea prețurilor reduse.
Comercianții online ar putea fi obligați să afișeze istoricul prețurilor la produsele pe care le vând la reduceri
În urma unei anchete privind sectorul comerțului electronic, Consiliul Concurenței a găsi nereguli pe care le bănuiam cu toții de ceva vreme: reducerile pe care comercianții din online le practică, mai ales cu ocazia Black Friday, nu sunt tocmai reduceri de preț -- cel puțin, nu așa cum prevede legislația că ar trebui să fie -- iar cumpărătorul e lăsat să creadă că cumpără la un preț redus cu mult mai mult decât e de fapt. Prin urmare, Consiliul propune modificări ale legislației, astfel încât comercianții să arate clar evoluția prețului.
Ce nereguli au îndemnat reprezentanții Consiliului Concurenței să caute modificarea legislației? Conform informațiilor oferite, prețul tăiat afișat de comercianții online e mai mare decât prevede legea că ar trebui să fie la aproximativ 80% din produsele monitorizate.
"Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate, de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creștere/menținere artificială a prețului de referință de Black Friday", mai scrie în comunicat, unde se mai precizează și că produsele sunt ținute la preț redus timp îndelungat, prețurile de Black Friday fiind comparabile cu cele din alte campanii de reduceri.
Citeste mai departe pe sursa citata!