Cum alegi cel mai bun furnizor de televiziune si internet ?

În prezent, în România, utilizatorii finali au mai multe optiuni pentru receptionarea programelor de televiziune. Poti opta între televiziunea analogica (prin cablu) sau digitala (prin cablu, televiziunea digital terestra, televiziunea prin satelit - DTH sau IPTV - ce presupune transmiterea semnalului TV prin intermediul unor protocoalele IP de internet).


Atunci când esti în situatia de a face o alegere, trebuie sa ai în vedere avantajele, dar si dezavantajele acestor tehnologii raportate la numarul de canale receptionate, calitatea imaginii/sunetului, pretul abonamentelor si accesibilitatea serviciului.

Nu în ultimul rând, trebuie sa tii cont de faptul ca în prezent tendinta generala este de a înlocui televiziunea analogica cu cea digitala, aceasta din urma prezentând o serie de avantaje, cum ar fi: posibilitatea de a accesa un numar mai mare de canale, o calitate mai buna a imaginii si a sunetului, costuri mai reduse.

La ce ar mai trebuie sa fii atent/a când faci o alegere referitoare la serviciul de televiziune? Ar trebui sa verifici, în principal, urmatoarele: ce canale TV te intereseaza si care sunt furnizorii care le au incluse în ofertele lor; Atentie!

Recomandam  RDS (Digi), Orange, Vodafone

Analizeaza ofertele: unele canale sunt incluse în pachete de programe pentru care trebuie sa platesti suplimentar fata de abonamentul standard; de asemenea, multi furnizori ofera serviciul de televiziune în cadrul unui pachet de servicii care poate include si telefonie si internet. Vezi care este oferta care ti se potriveste!
  1. daca serviciul pe care îl doresti este disponibil în zona; Nota! Exista zone unde, datorita reliefului sau a izolarii unor localitati, nu este accesibila decât televiziunea prin satelit;
  2. tarifele: tariful de conectare/instalare, tariful abonamentului lunar si daca acesta este conditionat de achizitionarea unui pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente aditionale (daca este cazul);
  3. caracteristicile tehnice ale serviciului (de exemplu, calitatea imaginii si/sau a sunetului);
  4. daca intentionezi sa folosesti mai multe televizoare, vezi în ce conditii poti face acest lucru, în functie de tehnologia utilizata si prevederile contractuale;
  5. termenul de instalare/activare a serviciului;
  6. cum poti anunta o defectiune si în ce termen se remediaza;
  7. perioada minima pentru care te angajezi sa nu renunti la contract si sumele pe care ar trebui sa le platesti daca renunti la contract înainte de acest termen;
  8. la ce despagubiri ai dreptul daca furnizorul nu respecta anumite clauze contractuale;
  9. conditiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului în caz de suspendare, precum si tarifele aplicabile.